Przedstawiamy artykuł, który jest owocem wspólnych działań z wszystkozrobione.pl
Podczas tworzenia pulpitu nawigacyjnego najważniejszą rzeczą jest prostota. Korzystaj z funkcji kreatora wykresów oszczędnie i skup się na tym, co ważne. Nie chcesz zapychać ekranu niepotrzebnymi bajerami. Podczas gdy ramki, tła i efekty mogą być zabawne, nie powinny one nigdy odrywać się od informacji, które próbujesz przekazać. Dodatkowo, pamiętaj o zminimalizowaniu szumu wizualnego. Oto kilka wskazówek dotyczących projektowania, które sprawią, że Twoja tablica rozdzielcza będzie się wyróżniać z tłumu.
Zdecyduj, do kogo próbujesz dotrzeć ze swoją tablicą rozdzielczą. Dobry dashboard może pomóc Ci osiągnąć Twój cel. Zdefiniuj swoją publiczność, cel i pożądane działania. Możesz skorzystać z interaktywnych narzędzi dashboardowych, które pomogą Ci zbudować dashboard przydatny dla Twoich odbiorców. Następnie wybierz odpowiednie metryki dla swojej publiczności. Dobry dashboard może pomóc Ci uzyskać spostrzeżenia, które doprowadzą do poprawy wyników. Zasady skutecznych dashboardów wymagają, abyś był skłonny do wprowadzania poprawek do swojego projektu. Zaniechanie tego może zagrozić sukcesowi twoich wysiłków.
Stwórz temat dla swojego dashboardu. Jeśli Twój dashboard ma więcej niż 10 kart, powinieneś stworzyć dwa różne dashboardy. Spraw, aby każdy dashboard obracał się wokół tematu. Jeśli Twój dashboard jest pełen informacji, użyj filtrów, aby zawęzić dane. Filtry mogą również sprawić, że Twój dashboard będzie bardziej rozbudowany. Oprócz filtrów, pomyśl o grupowaniu kart w mniejsze sekcje. Dashboard może być tak prosty lub tak złożony, jak tylko chcesz.
Umieść ważne informacje. Upewnij się, że umieścisz swoje kluczowe metryki w lewym górnym rogu ekranu. Dzięki temu ludzie będą mogli je szybko znaleźć. Jeśli nie umieścisz kluczowych informacji na górze, będą musieli myśleć. Dodatkowo, jeśli Twój dashboard jest zagracony, Twoim użytkownikom trudniej będzie go zrozumieć. Potrzebują kontekstu i informacji na temat metryk, aby określić, czy są one dobre.
Wybierz spójny projekt. Użyj kolorów w swoim pulpicie nawigacyjnym, które są zgodne z ogólnym tematem Twojej firmy. Nie używaj zbyt wielu kolorów lub stylów – czerwony oznacza stop, zielony – go – nie żółty! Im bardziej spójny projekt, tym bardziej użytkownicy będą go pamiętać. Możesz również użyć schematu kolorów opartego na sygnalizacji świetlnej: zielony oznacza dobro, czerwony – stop. Jeśli tworzysz pulpit dla firmy produkcyjnej, rozważ użycie pulpitu produkcyjnego dla analityki produkcyjnej.
Podobne tematy