Jak zwiększyć identyfikację pracowników z firmą?

spotkanie biznesowe

Światowe korporacje od lat dążą do tego, aby pracownicy identyfikowali się z miejscem zatrudnienia. Podobny trend panuje obecnie w polskich firmach. Identyfikacja pozwala bowiem nie tylko efektywniej wykonywać swoje codzienne obowiązki, lecz również promować przedsiębiorstwo na zewnątrz, wśród znajomych, rodziny czy nawet osób postronnych. W jaki sposób można zwiększyć identyfikację pracowników z firmą i czym warto się posiłkować?

Dlaczego identyfikacja jest tak istotna?

Przez wiele lat praca nie kojarzyła nam się z niczym przyjemnym – trzeba było jedynie wykonywać podstawowe obowiązki, aby móc zarabiać. Niemniej jednak od pewnego czasu promuje się ideę przyjaznych miejsc pracy, w których można poczuć się docenionym i w których panuje przyjemna atmosfera. Przedsiębiorstwa działające na szeroką skalę wręcz prześcigają się w pomysłach na to, jak uczynić swoją firmę lepszą w oczach społeczeństwa. Wynika to między innymi z braku rąk do pracy, zwłaszcza wśród wykwalifikowanych specjalistów – firmy próbują przyciągać ich licznymi benefitami, a także luźną, niekorporacyjną atmosferą. Jednocześnie bardzo ważnym aspektem jest postawa obecnych pracowników – jeśli identyfikują się oni z firmą, to najczęściej możemy domniemywać, że są zadowoleni z warunków zatrudnienia. Identyfikacja pozwala ponadto efektywniej wykonywać swoje obowiązki, gdyż praca nie jest wyłącznie przymusem, a staje się przyjemnością.

Sposoby na identyfikację pracownika z firmą

Obecnie firmy sięgają po różnego rodzaju środki, które mają na celu zidentyfikowanie się pracownika z miejscem zatrudnienia. Należy przede wszystkim zadbać o odpowiednią atmosferę oraz dobre warunki pracy i płacy. Warto zwrócić uwagę również na małe, niepozorne elementy, które budują solidną więź pomiędzy firmą, a pracownikiem. Są nimi przypinki, które można nosić na różne sposoby w miejscu pracy, a także poza nim. Najczęściej dopina się je do klapy marynarki bądź koszuli, lecz mogą one stanowić także ozdobę torby lub plecaka. Przypinki to niewielkich rozmiarów akcesorium, które w niektórych kręgach stało się elementem biurowego dress codu. Oczywiście, zasady noszenia pinsów można uregulować w inny sposób, a wiele firm daje pracownikom w tej kwestii wolną rękę. Przypinka staje się jednak częścią pakietu powitalnego dla nowo zatrudnionego, od początku skupiając się na jego identyfikacji z przedsiębiorstwem. Taktykę tą przyjęły światowe korporacje i aż po dzień dzisiejszy sprawdza się ona naprawdę dobrze. 

Dlaczego warto zdecydować się na przypinki?

Przypinki na zamówienie to doskonałe rozwiązanie zarówno dla dużych korporacji, jak i małych, lokalnie działających firm. Można zaprojektować je we własnym zakresie, mając na uwadze kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa czy jego znaki charakterystyczne. Projekt można też skonsultować z profesjonalnym grafikiem. Następnie zostaje on oddany do realizacji. Na etapie odlewania przywiązuje się dużą wagę do detali, dzięki którym otrzymujemy unikatową, estetycznie prezentującą się przypinkę. Wszystko to dzięki kultywowaniu ponad 400-letniej tradycji polskiej sztuki odlewniczej. Przypinki na zamówienie stanowią dobrą inwestycję w pracownika, ale sprawdzają się również jako gadżety reklamowe, pomagające promować firmę na zewnątrz. Warto jednak zdecydować się na unikatowe pinsy, pozwalające z jednej strony identyfikować się z miejscem pracy, z drugiej strony będące dobrą pamiątką na długie lata, na przykład dla pracowników przechodzących na emeryturę. 



Podobne tematy
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *